Hasznos társ a PROBIOTIKUM!

A probiotikumok azok a baktériumok, melyek együtt élnek velünk, de nem okoznak megbetegedéseket, segítik az emésztést, védik a szervezetet a kórokozó baktériumok ellen, azaz erősítik az immunrendszert.

 

A leggyakoribb probiotikumok a laktobacilusok, ezeknek is több faja van.Probiotikumokat tartalmazó élelmiszereket is fogyaszthatjuk mindennap, és kúraszerűen is de ezekben kevesebb mennyiség található. Ha gyorsan, hatékonyan, nagy mennyiségű probiotikumot akarunk bevinni a szervezetbe, érdemes a tablettás-kapszulás, esetleg oldatos módszert választani. Ezt természetesen tehetjük kúraszerűen, 3-6 hónapon keresztül, majd rövidebb-hosszabb szünet után újra kezdhetjük a kúrát.

Az őszi, tavaszi időszakban érdemes odafigyelni, mert ilyenkor szervezetünk fogékonyabb a fertőzéses eredetű megbetegedésekre, éppen ezért nem árt, ha fokozott probiotikum bevitelt alkalmazunk. A probiotikumok szedése, vagy táplálékkal történő bevitele az ellenálló képességünk erősítése mellett az általános közérzetünkön is sokat javíthat azáltal, hogy könnyíti az emésztést, megszüntet egy sor kellemetlen tünetet, mint például a puffadás, gyakori bélkorgás, rossz lehelet, fáradtság-, levertségérzet. A bélflóra termeli a szervezetünk számára elengedhetetlen anyagok, vitaminok egy részét. Minél több baktérium él a szervezetünkben, annál nagyobb a hasznos anyag termelődés.

Az antibiotikumok mellékhatásainak kivédése miatt szükségessé válhat a probiotikumok alkalmazása. Ha a probiotikum szedését már az antibiotikus kúra alatt elkezdjük, akkor időben mindenképpen eltoltan szedjük a két - kicsit ellentétes hatású - készítményt. Ha az antibiotikumot reggel és este szedjük, akkor probiotikumot délben vegyünk be. Ettől az egy esettől eltekintve, a probiotikumok szedésének nincsen különösebb megkötése. Lehet naponta többször: reggel-délben-este, vagy naponta egyszer, vagy kétszer fogyasztani.

Általánosságban elmondhatjuk, hogy ellenjavallat a probiotikumokkal szemben nincs. Más gyógyszerekkel is együtt szedhető, mellékhatás, vagy kellemetlen kölcsönhatás fellépése nélkül. Túladagolni lehetetlen, a feleslegesen bevitt probiotikum egyszerűen kiürül a szervezetből. Bizonyos helyzetekben, időszakokban akár megelőzés céljából is, betegségek után pedig felerősítésre, roborálásra ajánlható gyakorlatilag mindenkinek, korra, és nemre való tekintet nélkül. Mindenki azt a fajta probiotikumot válassza, ami számára a legkedvezőbb, legmegfelelőbb, akár élelmiszerben, akár egészségvédő termékben.



Módosítás: (2013. május 23. csütörtök, 06:10)